lördag 10 mars 2012

McWhat? LÄS DETTA.

Bild lånad av Peta
Jag kollade runt lite på anti-McDonalds sidor och kom över denna texten på en av PETAs sidor.

"In the slaughterhouses of McDonald's U.S. and Canadian chicken suppliers, birds are dumped out of their transport crates and hung upside down in metal shackles, which can result in broken bones, extreme bruising, and hemorrhaging. Workers have the opportunity to abuse live birds, and birds have their throats cut while they are still conscious. Many birds are immersed in tanks of scalding-hot water while they are still alive and able to feel pain."

Herregud, ja, även om jag inte skulle äta kött på McDonalds så vill jag inte stödja en sån kedja, så så mycket mer McDonalds blir det inte för mig.

2 kommentarer:

  1. Ät på Max ist, dom klimatkompenserar!

    SvaraRadera
  2. Inga fler McChicken för min del... eller något annat för den delen heller på McDonalds eller motsvarande kedjor...BRA att Max klimatkompenserar men hur behandlar de sina kycklingar och andra djur som hamnar i sesmanbullen?

    SvaraRadera